e-news.cz - kurzy
Reklama

Podle průzkumu společnosti Accenture se frekvence kybernetických útoků v první polovině roku 2021 více než zdvojnásobila

03.09.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Podle průzkumu společnosti Accenture se frekvence kybernetických útoků v první polovině roku 2021 více než zdvojnásobila

Jak ukazuje nejnovější průzkum oddělení Cyber Investigations, Forensics & Response (CIFR) společnosti Accenture, ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se v první polovině roku 2021 množství kybernetických útoků celosvětově zvýšilo o 125 procent.
Informace je odvozená na základě přímé spolupráce se zákazníky v rámci jejich reakce a zotavení se z incidentů v kyberprostoru.
Trojciferný nárůst (o 125 procent) byl způsoben především nedostatečným zabezpečením vzdáleného přístupu k webovým serverům (web shell) a následným spuštěním škodlivého kódu s cílem získání přístupu a kontroly. Příklady zahrnují použití cíleného ransomware a následného vydírání či narušení a zneužití dodavatelského řetězce.
„Z hlediska oborů byl nejčastěji zasažen sektor spotřebního zboží a služeb představující dvacet jedna procent kybernetických útoků, dále následují průmyslový/výrobní sektor (šestnáct procent útoků), bankovní sektor (deset procent útoků) a sektor cestovního ruchu a gastroprůmysl (devět procent),“ přibližuje výsledky průzkumu Michal Merta, odborník na informační bezpečnost a ředitel pražského Cyber Fusion Centra Accenture.

Zdroj: Accenture

Více než sedmdesát procent incidentů zaznamenaných CIFR týmem směřovalo na tři státy, a to na USA (třicet šest procent), Velkou Británii (dvacet čtyři procent) a Austrálii (jedenáct procent).
„Mnoho organizací dnes zabezpečuje pouze hlavní podnikové systémy a nechrání svůj dodavatelský řetězec, dceřiné a přidružené společnosti. Proto je klíčové mít ucelený plán na pokrytí celého IT ekosystému,“ říká Michal Merta, a dodává: „Společnosti působící v odvětvích jako spotřební zboží a služby, průmysl, maloobchod, cestovní ruch a pohostinství, jež během pandemie zaznamenávaly spíše nižší počet kybernetických útoků, by měly revidovat svou současnou úroveň zabezpečení, neboť zvýšená aktivita spotřebitelů v těchto odvětvích představuje nové příležitosti pro útočníky.“
Průzkum také podrobně popisuje nejčastější kategorie malware, jednotlivé varianty ransomware a odvětví, na která se útoky v první polovině roku 2021 zaměřovaly nejčastěji. Zde jsou klíčová zjištění:

  • Nejčastější používaný malware byl typu ransomware (třicet osm procent), hned poté následovaly pokusy o získání neoprávněného přístupu (třicet tři procent).
  • Revil/Sodinokibi byl nejčastěji pozorovaný druh ransomware – představoval dvacet pět procent incidentů.
  • Ransomware útoky nejčastěji cílily na oblasti pojišťovnictví (dvacet tři procent útoků), spotřebního zboží a služeb (sedmnáct procent) a na telekomunikace (šestnáct procent).
  • Společnosti s ročními tržbami 1–10 miliard USD představovaly více než polovinu (padesát čtyři procent) obětí ransomware a vydírání, následovaly společnosti s ročními tržbami mezi 10 miliardami a 20 miliardami USD (dvacet procent).

„U větších společností je dopad kybernetického útoku významnější a také se v jejich případě častěji mluví o úniku citlivých dat. Proto jsou takové útoky veřejnosti více známy a mnohdy se o nich můžeme dozvědět z médií. To ale neznamená, že menší společnosti nejsou pro útočníky lákavým cílem, právě naopak. Jen se o tom tolik nepíše,“ uzavírá Michal Merta.
Foto + Zdroj: ASPEN PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama