Apogeo
Reklama

Nejžádanější benefit zaměstnanců? Home office a flexibilní pracovní doba, shodují se personalisté

02.09.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Nejžádanější benefit zaměstnanců? Home office a flexibilní pracovní doba, shodují se personalisté

Posledních osmnáct měsíců prošlo mnoho společností výrazným vývojem. Poprvé v novodobé historii došlo k situaci, kdy se na několik měsíců opakovaně uzavírala ekonomika kvůli ochraně veřejného zdraví.
S rychlým nástupem epidemie onemocnění COVID-19 firmy musely reagovat přesunutím zaměstnanců na home office, a následně za pochodu upravit pracovní podmínky tak, aby absence zaměstnanců v kancelářích neohrozila jejich fungování. Přestože se díky očkování začíná vracet provoz společností do normálu, priority zaměstnanců se během posledních měsíců změnily a klasická pracovní doba v kanceláři je již zřejmě minulostí.
Svět se vrací do normálu, zaměstnancům zůstává možnost home office
Práce z domova byla dříve výsadou pouze nejmodernějších společností, které s touto variantou u svých zaměstnanců teprve začínaly. Proces postupného zavádění home office a flexibilní pracovní doby do běžného pracovního úvazku by byl dříve otázkou několika let, možná i desetiletí, pandemie v tomto ohledu postavila vedení firem před hotovou věc a propukla ze dne na den. Zaměstnanci se tak učili měsíce fungovat ze svých domovů, řešit pracovní meetingy online a zvyknout si na řešení úkolů mimo kancelář. Nyní již díky prevenci na pracovištích i vysokému procentu očkovaných zaměstnanců není důvod udržovat pracovníky mimo kanceláře, přesto společnosti na tento způsob přistupují. „Našim zaměstnancům vycházíme vstříc, pokud potřebují nebo chtějí pracovat z domova. Myslím, že naši kolegové skutečně aktivně využívají práce 3:2, tedy tři dny v kanceláři a 2 dny z domova. Navíc si plně uvědomujeme, že je důležité, aby kancelář především usnadnila a motivovala zaměstnance ke spolupráci a ke kreativitě a aby se do ní lidé rádi vraceli,“ říká Lucie Loudová, ředitelka stavebně architektonické společnosti Tétris. „Home office byl zaměstnancům za dodržení určitých pravidel umožněn i před pandemií, nicméně nyní standardně umožňujeme zaměstnancům práci z domova alespoň jeden den v týdnu,“ dodává Markéta Králová, manažerka HR společnosti BOHEMIA SEKT. Některé společnosti dokonce upravily podmínky svých zaměstnanců trvale. „V Sazce jsme zavedli program SAZKA Flexi, který zahrnuje jak flexibilitu místa výkonu práce, tak flexibilitu časovou a flexibilitu v oblasti výše pracovního úvazku,“ uvádí HR ředitelka Sazky Kateřina Lukášová.
Možnost práce z domova jako nejcennější benefit zaměstnavatelů
Stravenky, různé vouchery, sick day, možnost dalšího vzdělávání, dříve oblíbené motivační nástroje zaměstnavatelů se v roce 2021 dostaly do pozadí. Nyní uchazeči o zaměstnání vyhledávají právě možnost větší volnosti a flexibilního přístupu. „U kancelářských pozic je momentálně nejoblíbenějším benefitem možnost home office, dovolená navíc, pružná pracovní doba i délka pracovní doby. Možná si lidé i díky pandemii uvědomili důležitost sladění rodinného a pracovního života, jejich prioritou již není vždy finanční ohodnocení, ale spíše to, jak daná práce zapadne do rodinného života,“ říká Markéta Králová. „Často se setkáváme s požadavkem na možnost home office a flexibilní pracovní dobu,“ potvrzuje také Kateřina Lukášová ze Sazky.
Pracovní pohovory přecházejí do online prostředí
Změny v rámci společností se netýkají jenom současných zaměstnanců, ale také uchazečů o nové zaměstnání. Zatímco dříve se zájemce o práci musel dostavit na několik pohovorů, nyní je již standardem, že minimálně první kolo výběrového řízení většinou probíhá online. „První krátký pohovor vždy proběhne přes telefon, případně s využitím online aplikace tak, aby se účastníci hovoru viděli. Stále upřednostňujeme alespoň jedno osobní setkání s uchazeči ve finálních kolech, ovšem v případě potřeby celé výběrové řízení můžeme vést online. Vnímáme, že i kandidáti tento způsob začínají považovat za standardní,“ vysvětluje Mia Pavlíková, ředitelka lidských zdrojů JLL. Pokud tedy máte zájem o nové zaměstnání, začněte se připravovat na pohovor přes obrazovku počítače, protože tento trend se zřejmě stane běžnou součástí celého procesu i v budoucnu. „V uplynulých měsících často probíhalo online celé výběrové řízení. I do budoucna budou pohovory pravděpodobně probíhat online, ovšem když to situace dovolí, rádi naše budoucí kolegy uvidíme naživo, protože osobní kontakt je nenahraditelný,“ komentuje Kateřina Lukášová.
Bude na podzim další lockdown?
Ať už se situace na podzim vyvine s ohledem na další lockdown jakkoliv, společnosti se cítí připravené na všechny varianty. „Vzhledem k tomu, že velká část našich zaměstnanců je již naočkovaná, věříme že k dalšímu lockdownu nedojde. Samozřejmě jsme na tuto situaci připraveni a v případě potřeby jsme schopni okamžitě obnovit testování všech zaměstnanců nebo přesunout zaměstnance z kanceláří na home office,“ říká Markéta Králová. „Situaci neustále monitorujeme a jsme připraveni rychle na případné restrikce zareagovat. Zdraví našich zaměstnanců je pro nás na prvním místě, a proto máme často přísnější opatření, než jaká nařizuje vláda,“ potvrzuje Kateřina Lukášová. „Naučili jsme se pracovat online a využívat maximálně všechny dostupné technologie. Dnes už nejsou výjimkou hybridní schůzky, kdy se velká část lidí připojí online přes počítač nebo telefon, takže jsem připraveni,“ uzavírá Lucie Loudová ze společnosti Tétris.
Foto + Zdroj: PeprConsulting


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Česká republika má rekordních 10,9 milionů obyvatel

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V roce 2023 se narodilo pouze 91 149 dětí, což bylo o 10 150 dětí méně než v roce 2022. Jelikož počet zemřelých převýšil počet narozených, tak došlo k přirozenému úbytku počtu obyvatel v naší zemi o 21 646 lidí.

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Maloobchod je zřejmě konečně na cestě vzhůru

13.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku oproti předchozímu měsíci reálný nárůst o 1,0 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 2,4 %. To lze označit za příjemné překvapení, když trh větřil růst podstatně umírněnější (0,5 %). Jedná se již o čtvrtý měsíc v řadě, kdy se tržby meziměsíčně zvýšily, což lze interpretovat jako znamení, že se spotřeba domácností konečně odrazila ode dna.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Inflace rychle brzdí. Mnozí se začínají bát deflace

12.03.2024, Autor: Z blogosféry

Český statistický úřad zveřejnil data o únorové inflaci. Spotřebitelské ceny meziměsíčně vzrostly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami v oddíle doprava a v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v únoru o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu.

Reálné mzdy rostou, byť meziročně zůstávají v minusu

05.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná hrubá měsíční mzda v posledním čtvrtletí roku 2023 meziročně narostla o 6,3 % a dosáhla tak hodnoty 46 013 Kč (medián činil 39 685 Kč). V reálném vyjádření, tedy po očištění o 7,6% inflaci, ovšem průměrná mzda naopak poklesla o 1,2 %. Tento výsledek byl nepatrně horší, než čekal trh (-1,1 %) a naopak nepatrně lepší, než předpokládala Česká národní banka (-1,3 %).

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama