Apogeo
Reklama

Jaroslav Vašíček: Každý závod je určitá životní výzva

18.09.2021, Autor: Renáta Lucková

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jaroslav Vašíček: Každý závod je určitá životní výzva

Je otcem zakladatelem již tradičního cyklistického závodu Czech Tour, dnes pod názvem SAZKA Tour. Obrovskou radost mu udělalo, že novým významným partnerem závodu se stala společnost SAZKA a.s., a věří, že společnými silami podnikne útok k vyšším cílům až ke kategorii World Tour. A není pochyb, že se to podaří.
Rozhovor s JAROSLAVEM VAŠÍČKEM, zakladatelem cyklistického závodu Czech Tour a bezpečnostním a technickým ředitelem letošní SAZKA Tour, a jednatelem TTV sport group CZ s.r.o.
Když jste před 13-ti lety zakládal cyklistický závod Czech Tour, co bylo vaším cílem a základní ideou?
V té době neexistoval v ČR žádný kvalitní etapový závod. Ale hlavní impuls byl, že bývalé vedení JUDr.Marian Štětina si mě najmul, ať připravím kompletní návrh včetně tratí na Závod Míru na rok 2009. Já vše připravil, ale prostě na svazu mi po několika měsících řekli, že nesehnali finance a prostě závod nebude a mně také nezaplatili za práci.
Tak přišel takový vzdor a připravil jsem se svojí přítelkyní Lenkou Sentivanovou CZECH CYCLING TOUR. Musím ale říci, pokud bych věděl kolik nesnází a kolik lidí nám bude házet klacky pod nohy, tak bych se asi hodně rozmýšlel, zda do organizace jít.
Začátkem srpna proběhl již 13.-tý ročník významného cyklistického závodu v ČR, letos pod názvem SAZKA Tour. Jak byste zhodnotil zpětně letošní závod?  
Tak musím říct, že letošní ročník byl nejnáročnější na tvorbu tratí. V podstatě jsme měli Starty a cíle etap, ale trať z bodu ,,A“ do bodu ,,B“ se neustále měnila z důvodů různých překážek. Nechci říkat to klasické klišé „byl to opět nejlepší ročník“, ale byl. Zavedli jsme nové cíle na kopci, ať se jedná o Pustevny nebo Dlouhé stráně, všude byla atmosféra fantastická. Také jsme v bezpečnosti udělali další krok dopředu, použili jsme směrové informační tabule, co mají na Tour de France. A odezvy zahraničních týmů jsou jen kladné.
Dnes je z Czech Tour největší a tradičně nejkvalitněji obsazený cyklistický závod na českých silnicích s mezinárodní účastí.  Od letošního roku změnil svůj název na SAZKA Tour. Co vám si slibujete od vstupu velmi výrazného partnera a dlouhodobé spolupráce?
Tak je potřeba si říct, že SAZKA se v nejbližší době stane majitelem závodu a pro náš tým to znamená vstup do nové éry, kdy se budeme věnovat výhradně organizaci závodu a vše ostatní profesionálně zabezpečí SAZKA. Již v letošním roce bylo poznat v Praze na důležitých dopravních tepnách, kde byla velká reklamní kampaň na SAZKA Tour. Samozřejmě snem každého pořadatele je zařadit se do World Tour, kde jsou největší cyklistické akce na světě včetně Tour de France. Světlo na konci tunelu. Před rokem to byl jen neuskutečnitelný sen, ale dnes se SAZKOu je.
Proč jste se začal věnovat právě organizování cyklistických závodů?
Asi k tomu přispělo to, že jsem se od malička věnoval sportu a propadl jsem cyklistice a každý závod je určitá životní výzva. Když jsme začínali, tak nám všichni tvrdili v ČR, že kvalitní etapák udělat nejde a všem těm, kteří nám nevěřili, jsme dokázali, že jde.
Za vámi stojí desítky výborně zorganizovaných cyklistických různých závodů s inovativním pohledem na cyklistiku. S jakými inovacemi se můžeme na vašich akcích setkat?
Tak samozřejmě jde v první řadě o bezpečnost závodníků. Jak jsem již zmínil jako první mimo závody World Tour, jsme zavedli světelné bezpečnostní směrové ukazatele, máme bezpečnostní oplůtky včetně reklamních desek, takže taková nešťastná událost, co se stala v Polsku, je u nás vyloučena. Máme skvělý lékařský tým a o inovacích pro partnery jako kvalitní V.I.P. a další věci, jsou u nás samozřejmostí.
Jak vznikají tratě závodu? Napadá vás trasa třeba i při jízdě autem, když trasu kontrolujete?
Tak trasy, to je kapitola sama pro sebe, nejenom že najezdím ročně desítky tisíc kilometrů, ale také využívám silnice, kde jsem v mládí trénoval.
Jak je těžké zabezpečit po stránce bezpečnosti celý závod?
Ano, zabezpečit závod je u nás velice náročné, nejenom že řidiči dnes v podstatě nerespektují nikoho, a můj názor je, že si pletou demokracii s anarchií. Musím poděkovat Policii ČR, jak Olomouckého tak Moravskoslezského kraje, odvádějí skvělou práci. Ale je potřeba zdůraznit, že na každé etapě máme minimálně 300 dobrovolníků, hlavně dobrovolné hasiče z měst a obcí, kteří nám pomáhají a odvádějí skvělou práci, a přímo v pelotonu se nám o bezpečnost stará dvacet pět motomaršálů.
Vyprávěl jste, že kdysi pár dnů před začátkem závodu bagrista zbořil most, který měl být zbořen až po závodě. Prostě měl čas. Dnes to působí zábavně, ale tyto situace jsou velmi kritické.  Máte ještě nějakou takou podobnou příhodu?
Těch příhod je hodně, od nadměrného nákladu až po svatby atd.
Jak se vám daří dostat na závody ty nejlepší cyklistické týmy?
Máme takovou specifiku – celá filozofie je založena na tom, že nechceme tahat týmy po hotelích. Toho si za celý rok užijí mnoho. Prostě po celou dobu závodu jeden hotel jedna postel. Já tomu říkám „závod okolo komína“. Na start to mají nejdál do Moravské Třebové slabých padesát minut a z cíle z Pusteven hodina. Vsázíme na několik aspektů – kvalitní etapy, výborné hotely, skvělé jídlo a krásná kulturní Olomouc.
Je těžké dostat se do cyklistického kalendáře právě proto, aby s tím nejlepší týmy počítaly? Kdy začíná příprava na další ročník? 
Jednání o termínu probíhají již od června rok dopředu a příprava začíná skoro hned po skončení závodu.
Věnujete se pouze cyklistickým závodům nebo pořádání ještě jiných závodů či akcí?
Na ostatní akce už opravdu nezbývá čas akorát nějaké dětské dny den má pořád 24 hodin.
Loňský rok byl obecně poznamenán koronavirovou pandemií, která mnohé konání různých závodů komplikovala. Jak je tomu letos?  Je zvláštní, že jsme dokázali udržet v bublině dle předpisů UCI po dobu pěti dnů cca 450 ubytovaných bez nákazy a někteří to nedokáží zvládnout pro padesát osob. Je to jen o práci.
Máte v plánu do budoucna ještě zvýšit počet etap a rozsah závodu?
O všem se uvažuje, je na stole několik variant.
Děkuji za rozhovor.
Foto 1: Markéta Navrátilová
Foto 2: Poskytnuto Jaroslavem Vašíčkem
Zdroj: Renáta Lucková


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama