Apogeo
Reklama

Jiří Moder: Kanceláře se designem blíží spíše domácímu prostředí

28.08.2021, Autor: Renáta Lucková

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jiří Moder: Kanceláře se designem blíží spíše domácímu prostředí

Podnikat začal jako OSVČ před devíti lety v jeho 26 letech v oboru interiérového vybavení a stavebně-technického řešení kanceláří na klíč. Jako OSVČ si zažil velice krušné začátky. Pak založil firmu a po dvou letech přišla první velká zakázka instalace více než sedmdesát autosalonů Škoda Auto. Dnes firma dodává veškeré vybavení a stavebně-technické řešení kanceláří na klíč pro výrobní společnosti, bankovní sektor, státní sektor atd.


Rozhovor s JIŘÍM MODEREM, jednatelem Epixo BW s.r.o.
Bylo vždy vaším snem podnikat? Jak vzpomínáte na své začátky?
Vůbec jsem nad tím takto nepřemýšlel. K podnikání mě vedlo spíše spousta malých kroků, které vyústili v osamostatnění. V podstatě už od školy jsem se věnoval výrobě a konstrukci nábytku, do mého prvního zaměstnání jsem nastoupil jako montážní technik a po přestěhování z Hradce Králové do Prahy jsem pracoval v obchodních odděleních významných tuzemských i nadnárodních společností, kde jsem načerpal zajímavé zkušenosti. V roce 2012 v 26 letech jsem začal podnikat jako OSVČ, kdy jsem se zabýval malými zakázkami a montážemi převážně pro soukromé osoby. Zároveň jsem zažil velice náročný půlrok plný nejistoty a stresu. Po založení firmy se následný rok podařilo firmu stabilizovat a v letech 2014-2016 jsme nainstalovali více než sedmdesát autosalonů Škoda Auto. Od té doby se dařilo realizovat významnější a významnější projekty.
Zabýváte se tvorbou zdravého a funkčního pracovního prostředí pro firmy.  Co si pod tím lze představit?
Volnost, přirozenost, hravost a důraz na pohyb. Prostě tvorba pracovních interiérů s respektem k potřebám lidí. Interiér by měl být zaměřen na člověka a na volnost jeho pohybu, nikoliv naopak. Nové prostředí má velký vliv na chování lidí a my se snažíme, aby interiér nevypadal hezky pouze na obrázku, ale aby byl funkční a lidé se v něm cítili dobře.
Proč jste se rozhodl podnikat právě v tomto oboru?
V podstatě už od školy se zabývám nábytkářskou výrobou, poté jsem byl zaměstnaný v několika tuzemských i nadnárodních společnostech a v roce 2012 jsem začal podnikat mojí oblíbenou metodou pokus – omyl (smích), což byla obrovská zkouška vytrvalosti a morálky. Nyní jsem ale rád, že se mohu ohlédnout a vidět za sebou velké množství odvedené práce a spokojené klienty. Obor mě i nadále naplňoval, proto jsem zůstal v odvětví, které dobře znám.
Dnešní moderní doba klade důraz i na nové trendy a technologie. Jak je využíváte pro interiéry firem?
Abychom byli konkurenceschopní, musíme se neustále zajímat o zahraniční trendy, které k nám dříve nebo později přijdou. Jednoznačný trend posledních let je, že se kanceláře designem blíží spíše domácímu prostředí.
Vytvořit nový interiér znamená vytvořit nové podmínky pro život firmy. Jak toho dosahujete?
Klademe klientům otázky a pečlivě nasloucháme. Abychom mohli tvořit nový interiér, musíme společnost poznat a musíme pochopit všechny požadavky.
Na co firmy v současnosti kladou důraz při vytváření či rekonstrukci interiérů?
Čím dál více se zabýváme neformálními zasedacími místnostmi a místnostmi pro relax, které se snažíme přizpůsobit i na občasnou práci. To je obrovská změna například z doby před deseti lety.
Zaměřujete se při tvorbě interiérů také na soulad s exteriéry?
Pokud to exteriér nabízí, tak ano. Něco jiného je pracovat na historické budově, kde se maximálně snažíte respektovat tvorbu našich předků a něco jiného je pracovat v nové kancelářské budově, kde je zase obrovský prostor na kreativitu.
Kdo jsou většinou vašimi klienty?
Především firmy. Od malých začínajících společností, až po největší zaměstnavatele v ČR a zahraničí. V současné době za sebou máme opravdu velké a náročné realizace, ale nedovolil bych si odmítnout ani malou zakázku.
Ve firmách a kancelářích tráví lidé mnoho hodin, de facto velkou část svého života. Mění se způsob práce lidí i jejich potřeby. Jaké jsou v současnosti jejich nároky a požadavky na firemní a kancelářské prostory?
Je to různé. Každé odvětví má rozdílné nároky na pracovní místo, úložný prostor atd. My se vždy snažíme pracovní prostředí odlehčit a zpříjemnit při dodržení všech požadavků.
Jsou v současnosti stále tendence na velké openspace kanceláře či nastává opačný trend?
Některé společnosti po předchozí zkušenosti ustupují od openspace kanceláří, ale je pořád velké množství nových projektů, které se vzoru openspace stále drží.
Je v současnosti odlišný život firem od doby například před pěti či deseti lety?
V menších městech, až na výjimky, to není tak znát. Ale kanceláře ve velkých městech jdou neuvěřitelně dopředu. Velký podíl na rozvoji mají nadnárodní společnosti, které přinášejí trendy ze zahraničí a jsou ochotny investovat nemalé prostředky do reprezentativního interiéru.
Změnila významně koronavirová epidemie nároky a vybavení firemních interiérů? Jak?
Sledujeme nárůst stěhování a přesunů pracovišť tak, aby společnosti dodržovali epidemiologická nařízení. Samotné vybavení je spíše doplňováno o plexi paravany mezi pracovišti, či stojany na desinfekci. U stávajících interiérů to nebylo nijak drastické, tím spíš, že lidé zůstávali na home office. Jiné to je u nových interiérů, kde klienti kladou důraz na případné další vlny covidu, a se zmíněnými rozestupy či plastovými předěly pracujeme systémově už od prvních fází návrhu.
Jak si představujete kanceláře a pracovní prostředí budoucnosti?
Vše nasvědčuje tomu, že po koronavirové epidemii se spousta lidí nevrátí do práce a budou pracovat z domova, případně budou do práce chodit jen na pár hodin týdně. Nyní sledujeme trend úbytku pracovních míst, která jsou sdílena více zaměstnanci. Ale kdybyste se mě zeptali před epidemií, řekl bych vám to samé, jen se to nyní více urychlilo. Způsob práce z domova byl stále oblíbenější jak zaměstnavateli, tak zaměstnanci. Samozřejmě není pro každého…
Dnes už to není pouze o kancelářích budoucnosti, ale o budovách budoucnosti, kdy mají lidé k dispozici rozsáhlé terasy anebo zelené střechy, kde se mohou projít, krátkodobě pracovat nebo třeba jednat s klienty či kolegy. Bude se čím dál více vytrácet standardní pracovní místo, jak ho známe dnes, a bude nahrazeno alternativními pracovišti, kde si třeba vyřídíme maily, odejdeme na poradu, ale už se na stejné místo nevrátíme.
Jak vy sám si představujete svoji ideální kancelář a pracoviště? Splnil jste si svůj sen při vybavování vlastní firmy a své kanceláře?
Ano, dnes pracujeme v opravdu netradičním prostředí nově zrekonstruované budovy z roku 1880, kde se nám podařilo zkombinovat původní architekturu a původní materiály s moderními prvky.
Foto: Poskytnuto Jiřím Moderem
Zdroj: Renáta Lucková


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama