Pandemie covid-19 změnila poptávku po nemovitostech – realitní prázdniny se už druhý rok vůbec neplánují

04.06.2021, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pandemie covid-19 změnila poptávku po nemovitostech – realitní prázdniny se už druhý rok vůbec neplánují

Ceny nemovitostí letí navzdory krizi spojené s pandemií covid-19 raketově vzhůru. A mění se i chování kupujících. Oproti minulosti totiž letní měsíce – stejně jako loňský prosinec či letošní leden nebo únor – zatím nevypadají na období realitních prázdnin.
„I přes období pandemie registrujeme ve druhém čtvrtletí další skokové nárůsty poptávky po koupi bytu či vily. Poptávka po nemovitostech letos potvrzuje stabilní zájem Z aktuálních projektů máme volných už jen 11 bytů a poslední vilu v Nových Chabrech, 95 % nabídky je dva měsíce před kolaudací vyprodáno. Zájemci si ještě mohou vybrat z převážně větších a luxusnějších nemovitostí, startovací byty jsou beznadějně vyprodány,“uvedl Tal Grozner, ředitel společnosti Star Group.
Že nejde jen o lokální trend Prahy a okolí, je zřejmé i z pohledu realitních makléřů. „Změny v poptávce se týkají nejen metropole, ale jdou napříč územím České republiky. Je to logické: dosavadní vývoj cen nevypovídá o dalším možném poklesu. Jedinou výjimkou je Karlovarský kraj, a i tam se to týká jen luxusních nemovitostí, které prodávají především cizinci,“ uvedla Veronika Ondřichová z realitní kanceláře M&M Reality.
Je vidět, že koupě nemovitosti je v době pandemie jistou investicí, proto developeři hledají další možnosti a lokality pro své projekty. Star Group nezůstává pozadu a má pro tento rok naplánovány akvizice v celkové hodnotě přesahující miliardu korun – z vlastních zdrojů. Spolu s tím také dokončuje stávající projekty. Izraelský developer si je vědom toho, že klienti, kteří si pořizují byt na předměstí, se také zajímají o to, kolik nových projektů se v okolí již realizuje nebo bude realizovat. Pokud se dané místo stále rozvíjí, bude lákat čím dál více kupujících a hodnota nemovitostí se tím automaticky zvýší.
„Při výběru bytu by se lidé měli zaměřit na to, jak má lokalita včetně okolí vypadat za několik let. Zda v daném okolí vzniknou obchodní plochy s prodejnami a službami, školky, školy, zda se plánuje v rámci projektu výstavba sportovišť a dětských hřišť či jiné doplňkové akce. Pak samozřejmě prestiž dané čtvrti stoupá,“vysvětlil Tal Grozner s tím, že například v rezidenční čtvrti Nové Chabry pořádá společnost Star Group pravidelně akce pro místní obyvatele a investuje do výstavby nové školky, komerčního centra a nyní nově do rozlehlého parku.
V nově budovaném parku v Nových Chabrech vznikne řada odpočinkových zón, které budou odděleny od centrálního hřiště i od jednotlivých koutků pro děti. „Pamatujeme i na dospělé a seniory, kterým vnitrobloky s odpočinkovými zónami s lavičkami, uměleckými a vodními prvky nabízejí příjemné prostředí k přátelskému posezení a relaxaci,“ přiblížil Tal Grozner další oblast, o kterou se musí dobrá firma postarat.
Foto: Pixabay
Zdroj: NEED4CONNEXIONS, s. r. o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama