e-news.cz - kurzy
Reklama

Ochota nechat se naočkovat kvůli práci je velká

08.06.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Ochota nechat se naočkovat kvůli práci je velká

Téměř dvě třetiny českých zaměstnanců by byly ochotny se naočkovat proti Covid-19, pokud by to bylo nutné kvůli jejich práci. Více než třetina pak věří, že díky očkování bude mít více pracovních příležitostí.
Některé společnosti motivují své lidi k očkování nabídkou nejrůznějších benefitů, například finančních bonusů nebo volna navíc. Třicet jedna procent zaměstnanců chce pracovat ze svých domácích kanceláří, dokud nebude v jejich firmě větší proočkovanost a tudíž bezpečí. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad.
Průzkum ukázal, že až šedesát pět procent dotázaných respondentů by bylo ochotných se naočkovat proti Covid-19, pokud by to bylo nutné k pokračování v práci. I když zaměstnavatelé nemohou svým lidem očkování nařídit, mnozí z nich je alespoň motivují nejrůznějšími benefity. Jedenáct procent českých zaměstnanců uvádí, že jim jejich zaměstnavatel očkování aktivně doporučuje. Cílem je dostat provoz do normálu a vyhnout se dalším případným karanténám a lockdownům. Část zaměstnavatelů naopak k této otázce zaujímá zcela neutrální postoj. Očkování je aktuálně nejsnazším způsobem, jak vrátit provoz firem do normálu a postavit ekonomiku opět pevně na nohy. Kromě obav z nedostatku personálních kapacit vlivem nařízených karantén by se při dostatečné proočkovanosti zaměstnanců mohly firmy zbavit i logisticky a finančně náročného testování.
Motivace v Česku zaostává
K očkování zaměstnavatelé v ČR motivují zhruba pětinu zaměstnanců. V mezinárodním srovnání jde však o podprůměrný podíl, globální průměr činí plných čtyřicet šest procent. Ti, kteří však již ze strany zaměstnavatele motivováni jsou, mohou v případě očkování dostat například finanční příspěvek ve výši i několika tisíc korun nebo získat v den očkování placené volno k potřebnému odpočinku a rekonvalescenci. Tyto benefity mají za cíl zvýšit motivaci lidí k očkování proti Covidu-19 a zabránit tím případným dalším negativním následkům spojeným s potenciální příští vlnou pandemie. Možnou výhodu očkování si už nyní uvědomuje řada respondentů – až třicet devět procent z nich například věří, že pokud dostanou vakcínu, budou mít více pracovních příležitostí. I v tomto případě nicméně jde o nejmenší podíl v regionu, globální průměr je padesát šest procent.
V bezpečí díky home office
Očkování se stane pro firmy ještě diskutovanějším tématem ve chvíli, kdy se část zaměstnanců vrátí z home office do kanceláří. I když práce z domova zatím stále převažuje, budou muset zaměstnavatelé v budoucnu dbát na potřeby a obavy svých zaměstnanců. Až třicet sedm procent pracovníků totiž prohlašuje, že se v kanceláři nebudou cítit bezpečně, dokud nebudou očkováni ostatní v jejich okolí. Dalších třicet jedna procent respondentů pak uvádí, že by raději pokračovali v práci z domova, dokud nedojde k širší distribuci vakcín. Na jednu stranu tak vidíme, že zaměstnanci vyjadřují obavy o své zdraví s ohledem na větší pravděpodobnost nákazy v práci, na druhou stranu však již nyní čelí řada zaměstnavatelů tlaku ze strany pracovníků ohledně všemožných úlev a vrácení se do běžného života. Lidem chybí sociální kontakt a běžný život, na který jsou zvyklí – více než polovina respondentů to uvádí jako hlavní negativum práce z domova.
JACEK KOWALAK, ředitel české pobočky společnosti Randstad
Foto: Pixabay
Zdroj: ACCEDO Czech Republic


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama