e-news.cz - kurzy
Reklama

Otevření kamenných prodejen ovlivnilo prodej na e-shopech jen minimálně. Lidé si na nákupy online zvykli

19.05.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Otevření kamenných prodejen ovlivnilo prodej na e-shopech jen minimálně. Lidé si na nákupy online zvykli

Postupné rozvolňování mělo jen krátkodobý vliv na tržby českých e-shopů. Podle analýzy 24 000 e-shopů společnosti Shoptet vzrostl za první týden celkový obrat o sedmnáct procent, což mírně předčilo očekávání.


Podle analytiků to bylo způsobené nárůstem zájmu o B2B nákup zboží, kdy v segmentu profesionální kosmetiky byl nárůst o 300 procent. V druhém týdnu rozvolňování došlo k mírnému poklesu prodejů. Například kategorie sportovního vybavení poklesla oproti předchozím týdnům o dvanáct procent, zahradnické služby pak o osm procent. Naopak v růstu překvapivě stále pokračoval prodej elektroniky, knih či chovatelských potřeb.
Češi si během pandemie zvykli na nákupy online, vyplývá to z dostupných dat největšího tuzemského provozovatele e-shopů Shoptet. Po prvních dnech druhého týdne rozvolnění klesla poptávka po online nákupech pouze o šest procent. „Srovnáme-li to s průměrem z posledních týdnů, musíme konstatovat, že se nejedná o nějaké rapidní vychýlení. Spíše to můžeme považovat za drobné výkyvy. Podle dosud dostupných čísel lze říci, že Češi u nakupování online zůstanou,” uvádí Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet.
Nejvíce nakupovali online profesionálové
V prvním týdnu značně posílil segment B2B nákupů, který souvisel s rozvolňováním služeb. „Největší obrat zaznamenal segment profesionální kosmetiky, protože se například kadeřnice a kosmetičky potřebovaly zásobit, aby mohly poskytovat služby,“ vysvětluje Samuel Huba. Zájem o produkty z tohoto segmentu pro profesionály vzrostl o 300 procent. Naopak pokles o dvacet tři procent zaznamenala retailová kosmetika. Tento jev měl v prvním týdnu za výsledek nárůst celkového obratu e-commerce o sedmnáct procent.
Nejvíce klesl zájem o oblečení
Podle očekávání v druhém týdnu rozvolňování klesl zájem o oblečení a doplňky, a to o šestnáct procent. Dále klesl zájem o sportovní vybavení (o dvanáct procent), nábytek (o čtrnáct procent) a kategorie zahrada (o osm procent). I přes možnost nákupu v kamenných prodejnách stále pokračoval růst prodeje knih, elektroniky a chovatelských potřeb.
 Češi si v pandemii zvykli na nákupy online
Za minulý rok oblast e-commerce výrazně posílila, podle údajů společnosti Shoptet vzniklo více než pět a půl tisíce nových internetových obchodů a Češi v roce 2020 utratili v e-shopech rekordních 217 miliard korun, což je meziročně o přibližně šedesát dva miliard korun více. „Zrychlení v e-commerce, které jsme za loňský rok zažili, by za normálních podmínek trvalo přibližně tři roky. Pandemie rovněž ukázala, že je na trhu prostor pro nové hráče,“ dodává Huba. Podle průzkumu společnosti Shoptet budou čtyři z deseti lidí (38,1 procenta) převážně nakupovat online i po návratu k normálu. Kamenné obchody plánuje jednoznačně využívat jen čtvrtina Čechů (26,1 procenta). Většině lidí (81,3 procenta) v internetových obchodech nic nechybí a pokud ano, nejčastěji jde o možnost si zboží osobně vyzkoušet. Největší zájem pouze o online nákupy projevují Češi o elektroniku a vybavení do domácnosti.
Na změny reagují i značky
Obliba e-shopů se tedy v kontextu rozvolňování potvrdila. „Firmy, které ani během pandemie nepřestaly budovat vztah se svými zákazníky budou i nyní nadále těžit z jejich loajality. Obchodníci by však neměli podcenit svou přípravu na přechod do normálního režimu, ve kterém by měli reflektovat nové zvyky, které si zákazníci v době covidu vybudovali,” uvádí Tomáš Jindříšek, člen prezidia Asociace komunikačních agentur.
Foto: Pixabay
Zdroj: Dark-side


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama