e-news.cz - kurzy
Reklama

Databáze jsou polovinou úspěchu e-mail marketingových kampaní. Své zákazníky ale respektujte, radí odborník

08.04.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Databáze jsou polovinou úspěchu e-mail marketingových kampaní. Své zákazníky ale respektujte, radí odborník

Znáte ten pocit, kdy vás reklamní e-mail zaujme už díky předmětu a po rozkliknutí vám dává smysl také jeho obsah? Ne? Tak to inzerenti, kteří vám pravděpodobně nevyžádanou poštu posílají, špatně sestavili svou databázi kontaktů.


Stejně jako samotný produkt a dobře zpracovaný obsah kampaně je také důležité, komu marketingová sdělení zasíláte.
Databáze jako firemní poklad
Rozsáhlá databáze relevantních kontaktů je něco jako rodinné stříbro a v e-mail marketingu znamená minimálně polovinu úspěchu. Proto platí, že čím dřív začnete budovat svou vlastní databázi, tím dříve dosáhnete požadovaných výsledků. Neplatí ovšem, že shromažďování co největšího počtu e-mailových adres je zaručená cesta k úspěchu. Už po první rozesílce byste mohli zjistit, že značná část kontaktů je neaktivních a o další přijdete vzápětí poté, co se z odebírání newsletterů či nabídek zboží odhlásí. Důvod je jednoduchý. Přestože tito lidé pravděpodobně souhlas k posílání komerčních sdělení dali, týkalo se úplně jiných služeb nebo zboží.
Naopak u klientů, kteří se k odběru přihlásí sami, vaše sdělení nejenže okamžitě neskončí v koši nebo s označením spam, ale zákazníka často osloví k bližšímu přečtení. Zaujmout natolik, aby se potenciální zákazník k odběru sám přihlásil, je sice obtížnější a tvorba takového mailing listu je o něco zdlouhavější, vytváří ale stabilní databázi skutečných cílových klientů. Jednoduchým způsobem, jak takovýmto lidem odběr nabídnout, je přihlašovací formulář, který lze integrovat přímo do webových stránek firmy. Formulář by měl být co nejstručnější, aby ho zájemce stihl vyplnit dřív, než se začne nudit. Stejně tak je důležité potenciální zákazníkům nabídnout nějakou přidanou hodnotu za vyplnění formuláře, například e-book, slevu, infografiku, či nějaký jiný stimul.
Jak budovat odpovídající databázi?
Prvním krokem, na který nesmíte při budování databáze zapomenout, je import stávajících kontaktů. Špičkové e-mailingové softwary tento proces zvládnou v řádech sekund. Kontakty dnes už naimportujete pouze jednoduchým přetažením souboru do okna prohlížeče. Samozřejmostí je hromadný import ze souboru, kontakty lze také převést přímo z textu anebo ze vzdáleného datového zdroje.
Způsoby kontinuálního budování databáze by měly patřit k základům každé e-mail marketingové strategie. Standardem by měla být možnost nastavení, zda-li chcete používat double opt-in, tedy metodu, kdy se odběratelé stanou součástí vaší databáze.
Naučte se cílit
Ať už máte v databázi stovky nebo dokonce tisíce kontaktů, neznamená to, že celý seznam musíte využít při každé rozesílce. Zamyslete se, jestli obsah, který se chystáte rozesílat, může oslovit celé portfolio zákazníků. Není zajímavý spíše pro ženy, důchodce nebo jen vášnivé sportovce?
Základem je přiřazovat ke kontaktům relevantní údaje například z objednávek a na jejich základě je rozdělovat do segmentů. Podle obsahu mailingu se potom snadno rozhodnete, které cílové skupiny chcete oslovit. Jeden kontakt může být klidně součástí více segmentů, ale nemusíte se bát, že by mu jedna kampaň přišla vícekrát, to umí e-mailingové nástroje optimalizovat.
Respektujte zákazníky
Rozmyslet si, že už o další firemní sdělení nestojí, má právo každý zákazník. Kromě toho, že pročišťování databáze vytváří vysokou doručitelnost, je to k zákazníkům fér. Nabízet opakovaně odmítnuté služby může být obtěžující, což snadno poškodí jméno vaší firmy.
V e-mailingových nástrojích většinou probíhá pročišťování automaticky. V aplikaci Mail Komplet se příjemci vašich e-mailů mohou jednoduše odhlásit pomocí kliknutí na odhlašovací odkaz. Nedoručitelné adresy jsou automaticky odhlášeny. Stejně tak příjemci, od kterých obdržíme zpětnou vazbu, že nahlásili váš e-mail jako SPAM. Všechny tyto adresy jsou automaticky zaznamenány ve složce odhlášení příjemci a není na ně dále zasíláno.
Foto: Pixabay
Zdroj: LESENSKY s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama